Благодаря, n_alex76. Писмото, което цитираш обаче се отнася за установяване на непълно работно време при намаляване обема на работа по чл. 138а от КТ, а в моя случай няма намаляване обема на работа. Просто още при подписване на договора е заложено 1.52 ч. раб. време - по чл. 138 ал.1.
В интерес на истината, на телефона на Инспекцията по труда ми казаха, че няма законови пречки и за такъв размер, но наистина как ще се изчислява всичко останало... Даже софтуера ми не приема такива числа, а само цели  :(
Здравейте! Попаднаха ми трудови договори, в които работното време е посочено в дробни числа - 1.52 часа дневно; 1.9 ч. дневно и т.н. Чух мнение, че има разпоредби работното време да е само в цели часове. Някои може ли да ми каже кои и къде?
Здравейте!
СОЛ е бил продължително време в болнични - до 31.07. Явява се пред ТЕЛК през септември. Уведомяват го устно, че няма да му издадат следващ болничен. Той подава ОКД-5, че прекъсва осигуряване от 01.08. и декларация Обр. 7, че сам ще внася здравни осигуровки. С днешна дата ТЕЛК го уведомява, че ще му се издаде болничен лист от 01.08. до 02.10. Възможно ли е да се заличи подадената ОКД-5? Ако това не е възможно, може ли да се подаде нова ОКД-5 за започване на осигуряване от 01.08. и ще може ли в такъв случай да се ползва болничния?
Трябва ли нещо да се направи относно подадената декларация Обр. 7?
Благодаря предварително.
Аз в счетоводната програма завеждам стоките само стойностно. Колегите от кафенето имат складова програма и ми осигуряват справки за продадените стоки по видове с бройки и съответна доставна и продажна цена, при което изчислявам и въвеждам стойностно обща сума приходи от продажби и обща сума на изписаните стоки. Не може ли да си оформите някаква такава справка и вие? Ако пък нямат продажби на 30.04., остава просто да се заведат закупените стоки. Ако нямате уговорка с клиентите да им водите складово стопанство, навярно може и само стойностно.
Благодаря, много ми харесва този отговор, но...
в "месец и година" на Д6 веднъж ще имам м. 01 за хонорарите за м. 01, платени в м. 02, а за другите неща ще имам няколко колонки с посочен м. 02. Няма как да ги подам на един файл, или нещо бъркам?
Може ли и аз да попитам нещо?
През м. 02 е платено възнаграждение по граждански договор от м. 01, както и по гражд. договори от м. 02. Заплатите по трудови договори за м. 02 са платени на 04.03.
Правилно ли смятам, че до 25.03. трябва да подам:
- Д1 за гражд. договор за м. 01, платен в м. 02, с посочен м. 01 и съответната Д6 с посочен м. 01 и дата на изплащане 28.02.
- Д1 за гражд. договори за м. 02, платени през м. 02, с посочен месец 02; съответно Д6 с посочен м. 02 и дата на изплащане 28.02.;
- Д1 за трудовите договори за м. 02 с посочен м.02 и съответната Д6 с посочен м. 02 с код 5, както и с код 8 за данъка от м.01?
Излиза, че Д1 и Д6 за гражд. договор от м. 01, платен през м.02, трябва непременно да ги подам отделно от другите, така ли е?
Може ли и аз да попитам нещо? Имам надвнесена сума 30 лв. по единната сметка, на СОЛ. Не ми се занимава със заявления. Ако изчакам 3 месеца, дали ще му покрият автоматично някое друго задължение с тази сума?
Много ти е обширен въпросът. За счетоводна отчетност на ЮЛНЦ има цели книги.

Що се отнася до декларацията, подава се годишна декларация по ЗКПО само АКО сдружението е осъществявало стопанска дейност, за приходите и разходите от нея. По принцип продажби от сдружения се смятат за стопанска дейност. Но не знам това "риболовен билет" какво точно представлява. Уточни си продажбата на риболовни билети дали е стопанска дейност.

Има полезна информация тук: http://kostelbg.net/home/node/4996